Δευτέρα 15 Ιουλίου 2024

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η ΕΣΕΕ ζητά την εξαίρεση του Λιανεμπορίου από τα νέα τεκμήρια φορολόγησης

Την εξαίρεση του Λιανεμπορίου από τα νέα τεκμήρια φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών ζητά η ΕΣΕΕ με Επιστολή της στην ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, με την οποία καταρρίπτει το έωλο σκεπτικό της επίμαχης διάταξης. Σε συνάντησή του χθες Δευτέρα 6 Νοεμβρίου με τον Υφ. Οικονομικών κ. Χάρη Θεοχάρη ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας κ. Γιώργος Καρανίκας υπογράμμισε πως η αυθαίρετη κατηγορία ότι Έλληνες Έμποροι είναι «εκ συστήματος φοροφυγάδες» δεν είναι αποδεκτή. Θίγει την τιμή και την υπόληψη ολόκληρου του εμπορικού κλάδου και «προσκρούει» στη πραγματική εικόνα του Λιανικού Εμπορίου της ψηφιακής εποχής: Η εκτεταμένη χρήση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, των χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, του pos και του mydata και η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τη φορολογική διοίκηση καθιστούν τη λειτουργία των εμπορικών επιχειρήσεων απολύτως διάφανη και ελεγχόμενη ανά πάσα
στιγμή. Ο κύριος Καρανίκας ανέδειξε το «φορολογικό παράδοξο» της επίμαχης διάταξης: Ενώ αιφνιδιαστικά οι αυτοαπασχολούμενοι έμποροι τιμωρούνται οριζόντια ως φοροφυγάδες, στην Λίστα με τα θεωρούμενα ως τα πιο «ύποπτα» για φοροδιαφυγή επαγγέλματα, που η
ίδια η κυβέρνηση έχει θεσπίσει με νόμο από το 2021, ΔΕΝ περιλαμβάνεται το λιανικό εμπόριο. Γι’ αυτό οι αποδείξεις σε εμπορικό κατάστημα που εκδίδονται μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών δεν πριμοδοτούνται με έξτρα έκπτωση φόρου, όπως ισχύει για τα επαγγέλματα της εν λόγω Λίστας. Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ σημείωσε πως είναι απολύτως λογικό να υπάρχουν χιλιάδες μικρές εμπορικές επιχειρήσεις με πολύ χαμηλά ετήσια καθαρά έσοδα μετά την πανδημία, στην ελληνική αγορά των πολλών «ταχυτήτων» και των μεγάλων ανισοτήτων. Υπενθύμισε πως το εισόδημα των καταναλωτών έχει μειωθεί και μετατοπίζεται συνεχώς, από κλάδους όπως η ένδυση/υπόδηση και τα έπιπλα, προς τα βασικά είδη διατροφής, ενισχύοντας τους τζίρους των σουπερμάρκετ. Ήδη από την περασμένη Άνοιξη η Ετήσια Έκθεση Ελληνικού Εμπορίου του ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ είχε αναδείξει την τριπλή παγίδα για τα έσοδα των Μμε του Εμπορίου: Μειωμένες πωλήσεις, αυξημένο λειτουργικό κόστος και εύθραυστο χρέος, σε περιβάλλον ενεργειακής κρίσης, υψηλών επιτοκίων και αδυναμίας πρόσβασης στην χρηματοδότηση.